Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
I. Definicje pojęć
Ilekroć w niniejszym regulaminie sklepu internetowego (dalej „Regulamin”) jest mowa o:
- Usługodawcy – należy przez to rozumieć Jacka Plewę, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „StudioJP Jacek Plewa”, z siedzibą: ul. Żabikowska, nr 2F, 62-030 Luboń, NIP: 9720164533, REGON 301650311; tel. nr 535888082.
- Sklepie internetowym – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem studiojp.pl;
- Usługach – należy przez to rozumieć świadczone przez Usługodawcę usługi:
- Konsultacje i warsztaty on-line,
- Szkolenia stacjonarne i konsultacje stacjonarne,
- Usługi wykonania konkretnych rozwiązań, zgodnie ze specyfikacją podaną
w Sklepie internetowym,
- Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której Kodeks Cywilny przyznaje zdolność prawną;
- Uczestniku – należy przez to rozumieć Klienta lub osobę wskazaną przez Klienta, która bierze udział lub jest zainteresowana wzięciem udziału w Szkoleniu;
- Konsumencie – należy przez to rozumieć Klienta, będącego osobą fizyczną, dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Szkoleniu – należy przez to rozumieć usługę świadczoną przez Usługodawcę w formie stacjonarnej na terenie Polski lub za granicą.
- Ofercie – należy przez to rozumieć propozycję sprzedaży zawierająca istotne elementy Usługi (m.in. opis, indywidualna propozycja Sprzedawcy)
II. Postanowienia ogólne: zasady współpracy i zawarcia umowy
- Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają: Regulamin oraz Oferta.
- W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
- Za pośrednictwem Sklepu internetowego Usługodawca prowadzi sprzedaż Usług uwidocznionych na stronach Sklepu internetowego.
- Informacje zawarte w Sklepie internetowym mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamówienie składane przez Klienta ma charakter oferty w rozumieniu art. 66 oraz art. 661 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a umowa
o świadczenie Usług, zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi potwierdzenia zamówienia przez Usługodawcę. - Usługodawca informuje, że wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca są następujące:
- komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 73.0.1 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 11.0 i wyższej, Opera w wersji 12.18 i wyższej, Google Chrome
w wersji 80.0 i wyższej, Safari w wersji 5.1.7 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 80.0 i wyższej; - zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1360×768 px;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
- zmiany cen Usług (zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji);
- wycofania poszczególnych Usług ze Sklepu internetowego;
- wprowadzania nowych Usług do Sklepu internetowego.
- Wszelkie elementy graficzne, tekstu, znaki towarowe Usługodawcy na stronach Sklepu internetowego są prawnie zastrzeżone, a Klient nie jest uprawniony do korzystania z nich i ich rozpowszechniania.
- Usługodawca oświadcza, że wszelkie Usługi oferowane przez Usługodawcę, wykonywane będą z zachowaniem należytej staranności, właściwej dla usług z zakresu IT.
III. Składanie zamówień
- Klient składa zamówienie poprzez:
- założenie Konta lub wybranie opcji zakupu Usługi bez zakładania Konta w Sklepie internetowym;
- wybór jednej lub kilku Usług oferowanych w Sklepie internetowym;
- prawidłowe wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia na stronie Sklepu internetowego, a także wysłanie elektronicznego formularza zamówienia ze strony Sklepu internetowego wraz z ewentualnymi skanami dokumentów (zob. pkt VII).
- potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji w postaci wiadomości e-mail wysłanej do Klienta;
- otrzymanie od Klienta płatności za Usługę.
- Usługodawca potwierdzi zamówienie za pomocą poczty elektronicznej, co będzie oznaczało jego przekazanie do realizacji.
- Jeżeli zamówienie na daną Usługę nie może być zrealizowane w określonym terminie ze względów organizacyjnych – Usługodawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zaproponuje inny termin lub sposób realizacji zamówienia (np. poprzez częściową realizację zamówienia). Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji lub sposobu realizacji zamówienia, wówczas zamówienie zostaje anulowane, a żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności
z tytułu braku realizacji zamówienia. - Złożenie zamówienia na Usługę jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu przez Klienta.
IV. Płatności
- Cena aktualna w Sklepie internetowym w momencie złożenia zamówienia przez Klienta ma charakter wiążący. Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto
(zawierają podatek VAT w stawce obowiązującej w chwili złożenia zamówienia). - Przyjmowane przez nas formy płatności to:
- przelew zwykły – Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej na jego życzenie wysyłana jest faktura proforma wraz z numerem rachunku bankowego lub tylko numer rachunku bankowego Usługodawcy, zamówienie zostanie zrealizowane po opłaceniu i zaksięgowaniu płatności u Usługodawcy;
- płatność za pomocą bankowości internetowej – tj. rozliczenia transakcji kartą kredytową, e-przelewem lub z wykorzystaniem PayPal czy za pośrednictwem systemów płatności PayU.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczenia dostępnych dla Klientów sposobów płatności.
- Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
- Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany
przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych,
w szczególności takich jak:- faktury VAT z załącznikami.
- faktury VAT korygującej z załącznikami i formularzy.
Niniejsza zgoda uprawnia Usługodawcę również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
- Klient otrzymuje faktury VAT w formie elektronicznej w postaci pliku PDF, jeżeli zaznaczy taką chęć wypełniając formularz zamówienia.
- Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login
i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Usługodawcy i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. - Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty
w systemie płatności elektronicznych dostępnych w Sklepie Internetowym.
V. Realizacja zamówień na Usługi konsultacji on-line lub warsztatu on-line
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi konsultacji on-line lub warsztatu on-line, ich zakresu, czasu trwania są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze.
- Klient wybiera w dostępnym w Sklepie internetowym terminarzu termin danej Usługi konsultacji on-line lub warsztatu on-line. Szczegółowe informacje zostaną przesłane Klientowi w stosownej wiadomości e -mail.
- Nieobecność Klienta na konsultacjach on-line lub warsztacie on-line nie stanowi nienależytego wykonania Usługi przez Usługodawcę i powoduje wygaśnięcie po stronie Klienta wszelkich roszczeń.
- Wszelkie materiały, które są prezentowane i udostępniane Uczestnikom w ramach prowadzonych konsultacji on-line lub warsztatu on-line są chronione prawem autorskim. Materiały mogą być wykorzystywane w formie elektronicznej i papierowej wyłącznie w celu informacyjnym i pomocniczym lub do zastosowań wewnątrzorganizacyjnych przez Klienta. Wykorzystywanie materiałów w szerszym zakresie, w szczególności ich zwielokrotnianie i rozpowszechnianie w celach zarobkowych lub innych celach komercyjnych, wymaga uprzedniej zgody Usługodawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, a jej brak może skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności w myśl przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.).
VI. Realizacja zamówień na Usługi Szkolenia stacjonarnego lub konsultacji stacjonarnej
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi Szkolenia stacjonarnego lub konsultacji stacjonarnej, ich zakresu, czasu trwania są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze.
- Usługodawca zastrzega możliwość zmiany terminu lub miejsca Usługi Szkolenia lub konsultacji stacjonarnej, w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi winy, tj. wszelkich niemożliwych do przewidzenia zdarzeń losowych oraz zaistnienia siły wyższej.
- W przypadku nieuczestniczenia ( niestawienia się) w zakupionym Szkoleniu czy konsultacji stacjonarnej, które się odbyło w terminie zakupionym przez Klienta, Klient traci możliwość wzięcia udziału w tym Szkoleniu. Powyższe nie stanowi nienależytego wykonania Usługi przez Usługodawcę i powoduje wygaśnięcie po stronie Klienta wszelkich roszczeń, w szczególności Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu jakiejkolwiek kwoty Klientowi.
- Wszelkie materiały, które są prezentowane i udostępniane Uczestnikom w ramach prowadzonego Szkolenia czy konsultacji stacjonarnej są chronione prawem autorskim. Materiały mogą być wykorzystywane w formie elektronicznej i papierowej wyłącznie w celu informacyjnym i pomocniczym lub do zastosowań wewnątrzorganizacyjnych przez Klienta. Wykorzystywanie materiałów w szerszym zakresie, w szczególności ich zwielokrotnianie i rozpowszechnianie w celach zarobkowych lub innych celach komercyjnych, wymaga uprzedniej zgody Usługodawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, a jej brak może skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności w myśl przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.).
VII. Realizacja zamówień na Usługi wykonania konkretnych rozwiązań IT
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi wykonania konkretnych rozwiązań IT, ich zakresu, struktury, funkcji, w szczególności tworzenia stron internetowych, tworzenia reklam w Internecie, są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze. W opisie danej usługi znajduje się też projekt umowy o dzieło wraz z przeniesieniem majątkowych praw autorskich. Klient, wybierając daną Usługę w tym zakresie, akceptuje warunki umowy o dzieło wraz z przeniesieniem majątkowych praw autorskich.
- Warunkiem przyjęcia przez Usługodawcę zamówienia na Usługę wykonania konkretnego rozwiązania IT jest:
- prawidłowe wypełnienie przez Klienta elektronicznego formularza zamówienia na stronie Sklepu internetowego,
- wysłanie elektronicznego formularza zamówienia ze strony Sklepu internetowego, który stanowi potwierdzenie akceptacji warunków umowy o dzieło wraz
z przeniesieniem majątkowych praw autorskich, której wzór został udostępniony Klientowi, - zapłacenie zaliczki na poczet wynagrodzenia zgodnie z ww. Umową,
- po otrzymaniu od Usługodawcy potwierdzenia wpłaty zaliczki (i ewentualnie faktury zaliczkowej) oraz umowy o dzieło, o której mowa z p. VII ust. 1, odesłanie przez Klienta do Usługodawcy skanu uzupełnionej i podpisanej ww. umowy o dzieło.
- Klient zobowiązany jest współpracować ze Usługodawcą w wykonaniu umowy o dzieło
i przestrzegać postanowień zawartych w przedmiotowej umowie.
VIII. Anulowanie zamówienia i odstąpienie od umowy
- Klient jest uprawniony do anulowania prawidłowo złożonego zamówienia do momentu potwierdzenia złożenia zamówienia i rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Usługodawcę, z poziomu konta, jeżeli jest zalogowany, lub przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres email Usługodawcy: biuro@studiojp.pl.
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży Usługi Szkolenia najpóźniej na 7 dni przed terminem Szkolenia.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży Usług w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (tj. otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Usługodawcę).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia z poziomu konta, jeżeli jest zalogowany, lub przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres email Usługodawcy: biuro@studiojp.pl. W tytule wiadomości należy wpisać słowo „Odstąpienie od umowy” oraz w treść i numer zamówienia i nazwę Usługi.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku anulowania zamówienia, jak i odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca Klientowi (odpowiednio Konsumentowi) wszystkie otrzymane płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta (Konsumenta).
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient (Konsument) wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient (Konsument) nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Klienta będącego Konsumentem jest wyłączone w przypadku:
- jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- Usługa stanowi dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IX. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące przebiegu lub jakości Usług należy przesyłać na adres e-mail wskazany w punkcie I Regulaminu lub przesyłać listem poleconym na adres wskazany w punkcie I Regulaminu niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności objętych reklamacją.
- Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać
w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację, oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanej usługi
w Sklepie internetowym (fakturę oraz numer zamówienia) oraz żądanie Konsumenta
w związku z wadą. - Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Konsumenta usługodawca zwróci wartość kupionej Usługi. - Konsument traci uprawnienia określone w ust. 1 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Usługi z umową nie zawiadomi Usługodawcy o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
X. Zmiana terminu Szkolenia stacjonarnego
- W przypadku Usługi Szkolenia czy konsultacji stacjonarnych, Klient, który zakupił daną Usługę ma możliwość jednorazowej zmiany terminu jej świadczenia na inny, pod warunkiem, iż zmiana taka zgłoszona zostanie Usługodawcy na adres e-mail biuro@studiojp.pl nie później niż na 14 dni przed pierwotnym (oryginalnym) terminem świadczenia Usługi, a także pod warunkiem, iż Usługodawca będzie dysponował wolnymi miejscami we wskazanym przez Klienta, nowym terminie świadczenia danej Usługi.
- W udokumentowanych przypadkach losowych nieuczestniczenia (niestawienia się) na zakupionym Szkoleniu i/lub konsultacji stacjonarnej, które się odbyło w terminie zakupionym przez Klienta, Klient ma możliwość jednorazowej zmiany terminu jej świadczenia na inny, pod warunkiem jak najszybszego przesłania skanu dokumentu potwierdzającego ten przypadek losowy Usługodawcy na adres e-mail biuro@studiojp.pl pod warunkiem, iż Usługodawca będzie dysponował wolnymi miejscami we wskazanym przez Klienta, nowym terminie świadczenia danej Usługi. W takim przypadku Klient zobowiązuje się do ewentualnego pokrycia różnicy kosztów Szkolenia lub konsultacji stacjonarnej, w przypadku ewentualnej podwyżki ceny Szkolenia oraz uiszczenia opłaty administracyjnej w wysokości 100 zł za przeniesienie terminu uczestnictwa: w przypadku wydarzenia jednodniowego, lub 200 zł w przypadku dwudniowego i odpowiednio 100 zł za każdy dzień, gdyby wydarzenie trwało dłużej niż 2 dni.
XI. OPINIE – w ramach sklepu/strony
- Opinie na stronie głównej https://studiojp.pl/ i jej podstronach pochodzą od Klientów Sklepu internetowego i / lub osób, które skorzystały z usług Sprzedawcy.
- Opinie pochodzą z mediów społecznościowych przedsiębiorcy (Facebook i Linkedin) i zostały pozostawione przez osoby, które zalogowały się do portalu społecznościowego i zostawiły komentarz na fanpage przedsiębiorcy lub przesłały opinię za pomocą komunikatora: Messenger, WhatsApp oraz SMS.
- Każdy klient Sklepu ma możliwość pozostawienia opinii o zakupionych Usługach i tym samym wyraża zgodę na publikowanie jej w ramach Sklepu i w celach określonych przez Sprzedawcę.
- Opinie publikowane przez Sprzedawcę są dobrowolne i nie są sponsorowane.
XII. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane są na podstawie Umowy świadczenia usług
i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). - Wszelkie informacje związane przetwarzaniem danych osobowych Klienta przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://studiojp.pl/polityka-prywatnosci/.
XIII. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania działalności Sklepu internetowego z powodu prac administracyjno – konserwacyjnych.
- Usługodawca informuje, iż Sklep internetowy może zawierać błędy techniczne oraz merytoryczne, które będą weryfikowane natychmiast po ich wykryciu.
- Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu internetowego w zakładce Regulamin.
- Usługodawca w uzasadnionych przypadkach może dokonywać zmian Regulaminu, jednakże zmiany Regulaminu nie będą wypływały na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów wynikłych z tytułu interpretacji niniejszego Regulaminu jak i realizacji transakcji jest sąd miejscowo i rzeczowo właściwy według siedziby Usługodawcy.
- W sprawach nie określonych w niniejszym Regulaminie obowiązują prawa Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023r. i dotyczy wszystkich umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.